Kudy na Severku?

Cesta vlakem

Vystupte na zastávce Hrubá Voda – Smilov, od nádraží vede jediná cesta z kopce dolů. U turistického rozcestníku se dejte vpravo, podejděte trať a hned za traťovým náspem vlevo přes louku vidíte naši chatu Severní Hvězda.

UPOZORNĚNÍ: zastávka Hrubá Voda – Smilov je na znamení a zastavuje na ní jen omezený počet spojů. Jinou možností je dojet do železniční stanice Hrubá Voda a dojít pěšky po modré turistické značce necelých 4,5 km.

Cesta autem

Z Olomouce jeďte přes Dolany a Vésku do Jívové. V Jívové minete po levé straně kostel, kousek za kostelem na křižovatce s benzínovou pumpou jeďte rovně podle ukazatelů Železniční zastávka, břidlicový lom, Magdalenský mlýn. Pojedete z kopce po asfaltové cestě asi 4 km, až narazíte na směrové cedule Nádraží (vlevo po asfaltové cestě), Magdalenský mlýn (vpravo). Odbočte vpravo přes můstek k Magdalenskému mlýnu. Kousek za odbočkou projedete krátkým tunelem pod tratí. Dál pokračujete přes chatovou osadu, podjedete vysoký železniční most, přejedete červený železný můstek přes Bystřici, minete po levé straně rekreační středisko a pokračujete dál po lesní cestě pojmenované Bystřička zděná kolem řeky Bystřice asi 2,5 km do Smilova. Ve Smilově odbočte vpravo na most přes Bystřici a hned za mostem znovu odbočte vpravo na dlážděnou cestu k chatě.

Celková délka cesty od kostela v Jívové k Severce je asi 7,5 km.

Od železničního tunelu u Magdalenského mlýna vede cesta až k chatě po modré turistické značce.

UPOZORNĚNÍ: lesní cesta Bystřička zděná je součástí Vojenského újezdu Libavá, k průjezdu není třeba žádat povolení. Cesta je horší kvality, bývá rozježděná lesní technikou a je plná výmolů. Auta s nižším podvozkem mohou na některých místech drhnout. V zimním období cesta není prohrnovaná, bývají na ní vyjeté hluboké sněhové koleje a osobnímu autu hrozí zapadnutí.